Пам"ятки для учнів


СКАРБНИЧКА ЮНОГО ЧИТАЧА
Як читати книгу
1.     Взявши у руки книжку, прочитай:
·        заголовок;
·        прізвище автора (чи відомі тобі його книжки?);
·        де і коли видана книжка, для якого віку;
·        анотацію, зміст, передмову (якщо воно є);
2.     Розглянь ілюстрації. Хто художник?
Подумай:
·        про що і про кого може йти мова у книжці?
·        чи хотілося б тобі прочитати її?
3.     Ти прочитав книжку. Після цього:
·        познач слова, зміст яких тобі невідомий;
·        яка основна думка книжки (що хотів сказати автор?)?
·        чого вчить цей твір;
·        назви дійових осіб;
·        чи охоче читав ти книжку;
·        чи хотілося б тобі прочитати інші твори цього автора або книжку на подібну тему?

Вчись читати правильно!
ü стеж за слова в рядку, не переставляй їх;
ü намагайся зрозуміти те, про що читаєш;
ü при читанні будь уважним до кожного слова;
ü старайся при читанні по себе не шепотіти і не ворушити губами.
ü  
Вчись читати виразно!
ü пам’ятай: не можна прочитати виразно, якщо не зрозумієш змісту;
ü спробуй уявити собі те, про що читаєш;
ü визнач своє (та автора) ставлення до подій, персонажів. Постарайся при читанні передати його інтонацію, виділяй голосом важливе;
ü визнач основне завдання читання (що ти хоче передати);
ü читай, чітко вимовляючи слова, дотримуйся пауз у кінці речення, між абзацами і частинами тексту.




Як працювати з книгою

1.     Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно:
а) прочитати титульну сторінку – прізвище автора, заголовок, рік видання;
б) прочитати анотацію ( коротку інформацію про цю книгу), вміщену на зворотному боці титульної сторінки;
в) уважно ознайомитися зі змістом, вміщеним або в кінці книги, або після титульної сторінки;
г) прочитати передмову або вступ.

2.     Під час читання звернути увагу на:
а) назви окремих розділів, частин, параграфів та ін.;
б) вдумливо ставитися до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, жирним та ін.);
в) з’ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;
г) звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою)  і відразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки).

3.     Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:
а) поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше;
б) скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.


Як читати книжку

1.     Пам’ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті. Ставитися до нього треба серйозно.
2.     2. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам’ятати прочитане.
3.      Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
4.     Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
5.     Для свідомого сприйняття прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обмірковуй заголовки.
6.     Коли щось не зрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
7.     Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
8.     Найцікавіше запам’ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань
9.     Прочитавши книжку, обміняйся думкам і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
10.         Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний - краще.
11.         Зроби відповідні записи про книжку в
12.         читальному щоденнику.

Як вести щоденник читання

1.     Прочитавши книгу, подумайте над її змістом і як слід розберися у ній.
2.     Запишіть у щоденник автора, назву книги, видавництво, кількість сторінок.
3.     Коротко напишіть, про що йдеться в книзі, хто головний герой.
4.      Хто з героїв книги тобі найбільш сподобався і чому.
5.     Чого вчить ця книга?
6.     Чи сподобалася вона вам і чому?


Немає коментарів:

Дописати коментар